Latest News

Friday 23 March 2018

PEMIMPIN BN ADA JADUAL TETAP UNTUK KESEJAHTERAAN RAKYAT

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Dato Seri Mohd Najib telah datang ke Sabah... Oleh FB Page Sabah Viral (screenshot)

Pemimpin Bn bekerja 365 hari setahun, sama dengan setiap manuisa makan dan minum pada jumlah yang sama.

Pemimpin Bn mempunyai jadual, selama 365 hari setahun, selama 5 tahun. Pemimpin Bn, tidak mengira masa pilihanraya kah atau bukan. Kebetulan, jadual Perdana Menteri jatuh pada hari yang ditetapkan.

Jalan raya sesak, kerana ramai rakyat yang berminat dan memberi sokongan terhadap aktiviti Perdana Menteri. Kesesakan jalan raya sebenarnya tiada kaitan dengan acara itu, sebabnya di mana-mana di dunia, bandar merupakan kawasan yang sesak. Jakarta, Bangkok, Kuala Lumpur, Manila, sesak setiap hari, demikian juga Kota Kinabalu, sesak setiap hari, kecuali hariraya, kerana ramai yang pulang kampung.

Bagi mereka yang kerap sangat bercakap berkaitan MA63, hanya bercakap sahaja, tetapi tidak mampu memberi butiran, mana satu yang tidak dilaksanakan. Sebenarnya, butiran dalam MA63 sepenuhnya telah dilaksanakan, kecuali pada ada yang dimabil semasa era Tun Dr Mahathir, namun pada era Najib, semua itu dikembalikan.

Daripada segi peluang pekerjaan, sebenarnya peluang pekerjaan di Sabah cukup banyak seperti mana senarai SL1M.

Berkaitan GST, ianya merupakan cukai yang paling adil, sebab itu lebih 160 negara di dunia melaksanakannya, termasuk Singapura, Amerika, Jepun, Kanada, UK, malah di negara-negara ASEAN semua melaksanakan GST kecuali Brunei.

Asas pemberian geran Komunal, kerana didapati 1.4juta hektar tanah yang diberikan kepada penduduk, telah bertukar tangan atau dijual, kemudiannya mereka ini, membuat permohonan baru dikawasan baru. Meskipun mereka ini sebelumnya ada tanah geran sendiri, akan tetapi diberi peluang semula menerusi Geran Komunal, dan melalui geran ini, niat mereka menjual tanah, tidak akan berlaku lagi, kerana geran tanah komunal tidak boleh dijual akan tetapi boleh diwariskan.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook