Latest News

Friday 23 March 2018

PENYOKING PEMBANGKANG TAHUKAH APA ITU MA63?

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) JANGAN JUAL HAK KAMU KEPADA PARTI UMNO... Oleh FB Mike Lius (screenshot)

Kamu adalah pencacai. Kamu tidak bacapun MA63. Apa yang kamu baca adalah dakwaan-dakwaan yang tular dalam internet yang penuh dengan tokok tambah.

Cuba kamu senaraikan butiran dalam MA63 yang tidak dipatuhi? Tulis satu sahaja, tidak perlu banyak-banyak, butiran apa dalam MA63 yang tidak berkuat kuasa!!!

Jika pada era Tun Dr Mahathir ada perubahan berkaitan pengurusan berkaitan Minyak & Gas, tujuannya hanya untuk memudahkan pentadbiran, bukannya mengambil hak-hak. Kalau kamu tidak faham, contoh mudah, rumah kamu disewakan kepada Bapa Lius, apa kah rumah itu jadi milik Bapa Lius? Kalau tidak faham lagi, kamu naik teksi, apa kah teksi itu kamu punya, kerana kamu menaikinya? Contoh lagi, kamu datang rumah kawan, kebetulan menginap di rumah kawan kamu itu, apa kah kamu jadi pemilik rumah kawan kamu itu?

Contoh lagi, Bangunan Bank Negara dan Bangunan Pejabat Pos di Jalan Haji Saman Kota Kinabalu, apa kah tanah itu milik Persekutuan? Atau Sabah? Sebab tapak itu sampai kiamatpun akan ada di tanah Sabah.

Kerana kamu, tidak berakal, cukuplah kamu hanya seorang. Jangan bawa-bawa orang lain.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook