Latest News

Tuesday 17 April 2018

KALAU BERSEDEKAH-RAMAI LAGI YANG BERHAK

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Bantu Saya Selamatkan SABAH... Oleh FB Jufazli Shii Ahmad (screenshot)
(ii) Bantu Saya Selamatkan Sabah... Oleh FB Jufazli Shii Ahmad (screenshot)

Kalau mahu bersedekah, ramai lagi yang berhak, dan sudah tentu sedekah anda itu mendapat balasan daripada Allah/Tuhan.

Memberi wang kepada penama itu, pemberian anda itu, boleh menyebabkan dia jutawaan sekelip mata, dengan hanya menggunakan gimik melawan Tan Sri Musa Aman. Selain itu, bantuan anda, anda juga boleh terpalit dengan tindakan buruknya.

Budak mental ini, hanya perlu kita bantu, hantar dia ke hospital mental, kalau lah saudara mara dia tidak sanggup.

Budak mental ini, mahu mengambil kesempatan, untuk kaya cepat, sepertimana, dakwaan Rafizi Ramlee, bahawa MP Pandan itu mendapat bantuan daripada orang ramai. Antara Rafizi dan budak mental ini, persamaan mereka hanya satu perkara, menipu itu adalah cara untuk dapatkan wang.
PRU-14: MIMPI SEDIH BAGI WARISAN/PH DI PANTAI TIMUR

Subtajuk:"Pengalaman melihat gaya badan rakyat Sabah sejak tahun 1989, nampaknya, tiada gaya atau sifat rakyat/pengundi Sabah di kawasan Pantai Timur beralih arah, sebaliknya masih kental dengan parti dan kerajaan yang sedia ada, termasuklah Semporna..."

POLITIK adalah satu seni, sebab itu, ada ahli politik, menganggap, air yang tenang itu tiada buaya. Malah mereka itu bersandar kepada keadaan tahun 1976 & 1985, walaupun masa itu angin perubahan hanya sepoi-sepoi bahasa, akan tetapi benar-benar rakyat menukar kerajaan.

Keadaan inilah yang memerangkap Warisan/PH di Pantai Timur, kononnya Pantai Timur akan mereka kuasai pada PRU-14, hanya bersandarkan bahawa Datuk Shafie Apdal berasal daripada Pantai Timur, iaitu Semporna.

Pengalaman melihat gaya badan rakyat Sabah sejak tahun 1989, nampaknya, tiada gaya atau sifat rakyat/pengundi Sabah di kawasan Pantai Timur beralih arah, sebaliknya masih kental dengan parti dan kerajaan yang sedia ada, termasuklah Semporna.

Hanya satu Parlimen dan satu Dun yang berkeadaan 50:50 di wilayah Pantai Timur, iaitu Parlimen Sandakan dan Dun Sulabayan, manakala Dun  Sri Tanjung, Bn berkedudukan 45:55.

Kawasan Pantai Timur, nampaknya masih wilayah Barisan Nasional.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook