Latest News

Tuesday 17 April 2018

PEMBANGKANG SABAH UMPAMA PENGGALI SAMPAH BASI DAN REPUT

 TULISAN DI BAWAH ADALAH/FAKTA/IDEA/PENERANGAN/PENCERAHAN/PENDAPAT/MAKLUM BALAS PENULIS TERHADAP ISU:

(i) Dedak2 BN tak habis-habis lg sindir bos mereka... Oleh FB Mike Lius (screenshot)

diterbitkan, maka penulis atau portal itu boleh di bawa ke mahkamah.  Oleh laporan ini telah basi dan reput, maka tidak termasuk dalam akta berita palsu. Namun jika Mike Lius menambah cerita baru, dia boleh ditangkap menerusi akta itu..."

Terbukti betul, Mike Lius penyokong tegar parti Warisan Sabah, benar-benar mengaku dirinya sebagai penggali sampah di internet, kerana dan tukang gali sampah di internet, kerana isu-isu basi dan luput seperti mana dia tularkan.

Isu yang ditularkan, telah dibuktikan sebagai palsu menerusi RCI Pati Sabah yang diumumkan pada Disember 2014. Kalaulah, undang anti berita palsu berkuat-kuasa masa artikel ini diterbitkan, maka penulis atau portal itu boleh di bawa ke mahkamah.  Oleh laporan ini telah basi dan reput, maka tidak termasuk dalam akta berita palsu. Namun jika Mike Lius menambah cerita baru, dia boleh ditangkap menerusi akta itu.

Internet merupakan pembuangan sampah yang tiada had. Sampah-sampah hanya menunggu penggali sampah seperti penyokong Parti Warisan Sabah itu. Kalaulah sampah ini bekas-bekas makanan, sudah tentu baunya terlalu busuk.

Kepada mereka yang baru sahaja berjinak-jinak dengan  Mike Lius, kerana dia adalah penggali sampah tegar di internet.
  • Facebook Comments
Scroll to Top

Like FB Anti Fitnah Sabah

Informasi terkini Sabah di Facebook